Tussen de controles door kunnen er vragen opkomen of dingen gebeuren waar je telefonisch contact over moet opnemen met ons. Hieronder lees je in welke situaties je ons zeker moet bellen. Wij zijn dag en nacht te bereiken op telefoonnummer 06-21531010.

Ben je ongerust?
Bespreek je zorgen over jouw gezondheid of die van je kindje met ons. Ongerustheid is altijd een reden om te bellen. Laat het ons weten als je onze uitleg of informatie niet begrijpt. Zo nodig plannen we extra tijd voor je in bij je volgende afspraak.

Bij vaginaal bloedverlies
Bewaar je slipje of inlegkruisje en neem contact op ons.

Bij hoofdpijn, sterretjes zien, braken, pijn in bovenbuik of bovenrug
Ben je meer dan 20 weken zwanger en heb je last van één of meer van de volgende signalen: hoofdpijn, sterretjes zien, braken, gevoel van strakke band om hoofd of bovenbuik, pijn in de bovenbuik of tussen schouderbladen, plotseling vocht vasthouden in gezicht, handen of voeten; neem dan contact op met ons.

Bij minder bewegingen van je kind dan anders
Ben je 26 weken of meer zwanger en voel je je kind minder bewegen dan je gewend bent? Neem dan contact op met ons.

Nog geen 37 weken zwanger en buikpijn of rugpijn die komt en gaat
Ben je nog geen 37 weken zwanger en heb je buikpijn of rugpijn die met een bepaalde regelmaat komt en gaat? Neem contact op met ons.

Bij vruchtwaterverlies
Wanneer de vliezen breken merk je dat je opeens vaginaal vocht verliest. Dat kan ineens een hele plans zijn, maar ook steeds kleine beetjes. Meestal is vruchtwater helder en kleurloos. Soms heeft het een gele, groene of bruine kleur. Herken je dit, probeer dan wat vruchtwater op te vangen en bel.